Eind mei vond de Uitreiking van de SAN Accenten 2020 plaats. Tijdens een gedeeltelijke digitale awardshow met live stream is de campagne “NLVOORELKAAR Corona campagne” voor vrijwilligersplatform NLvoorelkaar bekroond met een SAN Accent in de categorie Actualiteiten. Dubbel uniek want deze prijs werd voor het eerst uitgegeven én NLvoorelkaar was een underdog in de competitie van de grote merken. De campagne is ook op een bijzondere manier gerealiseerd, door een geheel belangeloze samenwerking tussen meer dan 19 marketingbureaus. De campagne NLVOORELKAAR is het schoolvoorbeeld van hoe moeilijke tijden mensen kan samenbrengen. Het platform NLvoorelkaar is een vrijwilligersplatform dat hulpzoekenden koppelt aan mensen die iets goeds willen doen.
Tijdens de eerste corona golf was er veel behoefte aan hulp en wilden veel mensen ook hulp geven, maar het was onduidelijk waar ze moesten zijn. Er moest meer zichtbaarheid en naamsbekendheid komen. De Nederlandse reclamebrancheorganisatie VEA koppelde reclamebureaus aan elkaar om het platform te helpen bij het behalen van deze doelstelling.
Onder andere traden Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen als ambassadeurs op de voorgrond met allen 1 van de initiatieven binnen NLvoorelkaar. Bekijk hieronder de reclame!